söndag 29 april 2012

Livet på landet


Vilken skön helg jag har haft, ville inte åka hem från landet idag! Kändes nästan som semester, jag hade ju långhelg och att det har varit ganska mycket sol i helgen, det gillar vi, mer sånt.

I fredags invigde vi soldäck med massor av gott dricka jag och Johan (lite Peter, men han byggde mest brygga) Satt och drack, lyssnade på musik och solade. Vi starta väl vid 1-2 någonting och vid 4-5 kom Lena, Aurora och Jens ut. Då var det full dans till turisk musik uppe på verandan, rätt så dragna var vi. Sen några timmar senare kom resten av folket ut och vi festade vidare hela natten. Blir förvånad över mig själv att jag orkar hålla igång så länge!  Jäkligt roligt hade vi.

Lördagen var jag mest bakis och tog det lungt. Killarna byggde klart bryggan nere vid sjön så nu har vi en jätte stor brygga så man kan ligga där och sola i sommar. Härligt!
På kvällen blev vi lite raslösa och kom på att vi skulle göra marängsviss.
Sagt och gjort "maränger är ju inte så svårt det är ju skit lätt"  ELLER?!?!


Haha och det där var försök nummer två. "smeten" blev för lös. Så vi improviserade lite. Inte så vackra alls men dom blev jätte goda, spröda och sega inuti. Men dom var i ugnen i typ 90min så blev ingen marängsviss den kvällen, klockan blev för mycket. Åt det idag ute i solen istället. 

Idag påbörjade vi måleriet av verandan uppe i lillstugan, har målat hela dagen och är minst sagt svart om mina strumpor. Men se så fint det blev




Inte ens verandan är helt klarbyggd men var sak har sin tid, på landet har man inte bråttom.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar